Pravilnik o uvjetima prodaje
KIM TEC-SERVIS
d.o.o
Poslovni centar 96-2,Vitez
P R A V I L N I K
o uslovima prodaje
Vitez ,
15.07.2010.godine
Na osnovu odredbi Zakona o unutrašnjoj
trgovini (Sl. novine FBIH 40/10 od
14.07.2010.) u daljem tekstu: Zakon i ovlasti iz Statuta
društva donosim
PRAVILNIK O USLOVIMA PRODAJE
I. OPŠTE ODREDBE
1.1 Ovim
pravilnikom uređuju se uslovi prodaje prilikom obavljanja trgovine na veliko.
1.2 Odredbe ovog Pravilnika sastavni su dio svakog ugovora i ponuda sa
kupcima ukoliko se izričito ne isključe.
1.3 Smatra se da kupac prihvata Pravilnik o uslovima prodaje u
trenutku zaključivanja ugovora, odnosno zaključivanjem kupovine (potvrdom narudžbe).
1.4 Pravilnik o uslovima prodaje važi za sve naloge i isporuke, čak
i za one koji nisu posebno dogovoreni u
pisanoj formi.
1.5 Uslovi poslovanja kupca nisu važeći čak ni ako se u
korespondenciji ili u formularima kupca na njih upućuje, te naš izričit
prigovor na iste nije neophodan.
1.6 Kim Tec-Servis d.o.o obavlja trgovinu slobodno pod jednakim
uslovima na tržištu za sve kupce u skladu sa Zakonom, dobrim poslovnim
običajima, principima lojalne konkurencije i trgovačkim pravilima, odnosno
uzansama.
1.7 Cijena robe koja se stavlja u promet formira se i iskazuje u
domaćoj valuti u apoenima novčanica koje su u opticaju u Bosni i Hercegovini.
1.8 Za prodatu robu obavezno se izdaje račun (fiskalni račun za sve
kupce i porezna faktura u skladu sa Zakonom o porezu na dodanu vrijednost).
1.9
Zbog
velikog asortimana proizvoda,
prodavac nije obavezan
obavijestiti kupca o promjeni cijena.
II SKLAPANJE POSLOVNOG ODNOSA
2.1 Ponude prodavca nisu obavezujuće za prodavca u pogledu u njima
utvrđene cijene, rokova i načina isporuke i uvijek ih je moguće opozvati prije
nego što kupac istu prihvati.
2.2 Dostavljene tehničke informacije o proizvodima ili rješenja
predložena od strane prodavca i uzorci su neobavezujućeg i informativnog karaktera
2.3 Po
isteku roka naznačenog na ponudi, iste nisu obavezujuće za prodavca.
2.4 Poslovni odnos se smatra sklopljenim pismenom potvrdom ponude
ili dostavljanjem narudžbe od strane kupca posredstvom faxa, emaila i sl.
2.5 Ukoliko se narudžba od strane kupca razlikuje u odnosu na ponudu
datu od strane prodavca, važeća je data ponuda.
III.
PRAVILA O USLOVIMA PRODAJE
3.1 U slučaju da se kupcu odobrava naknadni rabat, čija je osnovica
ukupan godišnji promet robe, sa kupcem sa sklapa poseban ugovor o prodaji za
svaku poslovnu godinu.
3.2 Prije sklapanja ugovora o prodaji prodavac ostvaruje uvid ili
preuzima kopije slijedećih
isprava kupca:
o sudsko
rješenja o upisu u sudski registar osnivanja/usklađivanja,
o rješenja
Zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog subjekta (matični broj),
o ugovor
sa bankom i karton deponovanih potpisa.
Kupac je dužan
nadalje dati podatke o:
o firmi,
sjedištu pravne osobe ili vlasniku trgovačke
radnje,
o brojeve
transakcijskih računa u poslovnim bankama,
o identifikacijski
broj JIB/JMBG,
o
podatke (ime, prezime
osoba ovlaštenih za zastupanje-direktora, prokuriste ili punomoćnika),
o broj
telefona, telefaxa pravne osobe, vlasnika trgovačke radnje, direktora,
o podatke
o likvidnosti.
3.3 Na osnovu prethodne saradnje, obavljenog prometa, dostavljenih
garancija, poslovnog interesa i sl. prodavac sa kupcima ugovara slijedeće
uslove prodaje robe:
- rok
odgode plaćanja,
- dostavljanje
sredstava osiguranja plaćanja,
- visinu,
vrstu i način odobravanja rabata
3.4 Kupac kupuje robu po principu FCO Kim Tec-Servis d.o.o, ukoliko
ugovorom o prodaji nije drugačije utvrđeno. Kupac sam otprema robu, ukoliko
nije drugačije ugovoreno.
Za robu koja je spremna za preuzimanje, kupcu se
dostavlja obavijest o spremnosti robe za otpremu sa naznačenim datumom od kada
se naručena roba može preuzeti.
3.5 Kupac je dužan u trenutku preuzimanja pregledati robu.
Preuzimanjem robe, kupac potvrđuje da je roba bez vidljivih materijalnih nedostataka.
3.6 Prodavac zadržava pravo da za svakog kupca odredi iznos
odobrenog nepodmirenog zaduženja. Kupac
koji nije podmirio prethodni račun ili je premašio iznos odobrenog nepodmirenog
zaduženja, ne može izvršiti novu kupovinu osim uz odobrenje direktora Društva.
3.7 Dan nastanka dužničko povjerilačkih odnosa jeste dan
preuzimanja/isporuke robe, odnosno
datum na fakturi.
3.8 Kupac
je dužan platiti robu u roku utvrđenom u računu.
3.9
Za avansno plaćanje prodavac po
slobodnoj ocjeni odobrava stimulativni popust.
3.10 Prodavac
može kupcu odobriti odgodu plaćanja u ovisnosti o visini iznosa računa.
3.11 Ako za pojedine proizvode društvo uz prodaju proizvoda nudi
dostavu proizvoda u pogon, radni prostor ili neko drugo mjesto, obavezno je
kupcu proizvod dostaviti u ispravnom stanju, u ugovorenom kvalitetu i količini i u dogovorenom roku, te mu tom prilikom
uručiti sve pripadajuće dokumente.
3.12 Na omotu proizvoda koji ima propisani
rok upotrebe, on treba biti jasno, vidljivo
i čitko označen.
3.13 Na zahtjev
kupca, prodavac je dužan upoznati ga sa svojstvima ponuđenog proizvoda.
Na izabranom uzorku proizvoda
prodavac je dužan kupcima na njihov zahtjev prikazati rad proizvoda i dokazati
njegovu ispravnost. Ako to nije moguće, kupcima se daju detaljna uputstva i
objašnjenja o proizvodu koji prodaje.
Prilikom prodaje proizvoda kupcu se predaju prateći dokumenti,
otpremnica i faktura.
3.14 Kod popravaka i radova na održavanju pružamo sve usluge koje
ocijenimo nužnim i svrsishodnim, a
obračunavamo ih prema stvarnom utrošku na temelju satnica važećih u trenutku
izvršenja usluge i službenim cijenama rezervnih dijelova. Ovo također vrijedi i
u slučaju kad se nužnost i svrsishodnost određene usluge pokaže tek tokom
izvršenja narudžbe, a da pri tome nije potrebno
slati posebnu obavijest ili
ponudu kupcu.
IV
USLOVI PLAĆANJA
4.1 Uslovi i način plaćanja za svaku isporuku bit će definisani
potpisanim ugovorom sa konkretnim kupcem
ili će ti uslovi biti iskazani na fakturi za ispručene proizvode/robu ili usluge.
Prodavac ima pravo obračuna kamata po zakonskoj zateznoj
kamatnoj stopi kod prekoračenja datuma plaćanja iz fakture u skladu sa zakonom.
4.2 Prodavac ima pravo od kupca zatražiti mjenice, garanciju banke
ili druga odgovarajuća sredstva plaćanja radi osiguranja svojih potraživanja po ugovoru.
Za slučaj neplaćanja od strane kupca, prodavac
ima pravo prilikom realizacije uručenih osiguranja plaćanja, osim osnovnog
duga, obračunati kamatu i sve ostale
troškove naplate.
4.3 Za slučaj da nad kupcem bude otvoren stečaj, prodavac ima pravo
raskinuti ugovor ili za buduće isporuke tražiti avansno plaćanje ili garanciju.
4.4 Prodavac ima prava iz
prethodnog stava i u slučaju da kupac otežano ispunjava svoje
obaveze, da se kod kupca pojave
poteškoće u likvidnosti, da se protiv kupca podnese prijedlog za otvaranje
stečaja ili ako postoji neki od stečajnih razloga ili ako je pokrenut postupak likvidacije.
4.5 U slučaju da kupac kasni sa ispunjenjem svojih obaveza prema
prodavcu, prodavac ima pravo raskinuti ugovor bez ostavljanja naknadnog roka,
te pored ostalih prava koja mu iz toga proizilaze ima pravo i na naknadu štete
zbog raskida.
4.6 Prodavac
je ovlašten u svako doba svoja potraživanja od kupca prenijeti na treća lica.
4.7 Kupac je u obavezi plaćanja i poštivanja roka plaćanja u skladu
sa uvjetima utvrđenim u ugovoru, a primjedbe
istoga na manjkavost ili kakvoću robe prodavca ne utiču na način i rok plaćanja.
Obračun protupotraživanja od strane kupca na
potraživanja prodavca i to bilo koje vrste je isključen, osim ako prodavac pristane
na takvo pokriće potraživanja ili je isto zakonski opravdano.
V
ODGOVORNOST I REKLAMACIJE
5.1 Prodavac odgovara kupcu za nedostatke, manjkavosti ili pogrešne
isporuke u skladu sa zakonom, ukoliko nije drugačije ugovoreno ili utvrđeno
ovim Pravilnikom.
Odgovornost se odnosi na
kvalitet robe do trenutka prelaska odgovornosti s prodavca na kupca.
5.2 Prodavac se obavezuje kupcu pružiti svu potrebnu tehničku
podršku te mu na zahtijev dostaviti upute za upotrebu proizvoda. Svako manipuliranje
proizvodom od strane kupca koje se ne
navodi u datim uputama ili se kosi s navedenim
postupcima i važećim tehničkim pravilima, oslobađa prodavca od eventualne
nastale štete.
5.3 U slučaju vidljivih i skrivenih nedostataka, kupac je dužan obavijestiti prodavca bez odgađanja.
Obavijest o nedostatku stvari (kvaliteti robe, pogrešnoj količini ili isporuci
proizvoda koji nije naručen/ugovoren i dr.) kupac treba pravovremeno dostaviti
prodavcu u pisanom obliku te detaljno opisati nedostatak, a najkasnije u
roku od 7 dana od datuma preuzimanja,
navodeći dokumente po kojima je zaprimio
spornu robu/proizvod.
Kupac je obavezan obavijestiti Kim
Tec-Servis d.o.o o primjedbama na izvršenu uslugu pismenim putem u roku
najdalje od 7 dana od datuma izvršene usluge. Kao datum izvršene usluge,
mjerodavan je datum na servisnom izvještaju potpisanog od strane kupca ili
njegovih zaposlenika.
5.4 Kod isporuke robe od strane prodavca, kao mjerodavna količina
smatra se ona koja je navedena na službenom dokumentu prilikom istovara u
prostorijama kupca potpisana od strane osoba koje su izvršile preuzimanje robe.
5.5 Za slučaj reklamacije od strane kupca u odnosu na isporučeno
robu i/ili usluge prodavca, ista mora sadržavati jasne podatke o isporučenoj
robi i uslugama (vrsta robe, broj otpremnice, broj narudžbenice, podatke o
serviseru, broj servisnog izvještaja i sl.)
U slučaju reklamacije od strane
kupca prema prodavcu, isti je dužan odmah prijaviti prodavcu i spriječiti bilo
kakvu ugradnju ili upotrebu robe prodavca iz reklamirane isporuke.
Kupac je obavezan prodavcu dati na
uvid sve informacije o okolnostima i načinu upotrebe reklamirane robe.
Ukoliko kupac provodi bilo kakva
ispitivanja ili načine za potvrđivanje reklamacije, to čini isključivo na
vlastiti trošak, čak i u slučaju opravdane reklamacije.
Prodavac zadržava pravo
nepriznavanja rezultata ispitivanja ukoliko postoji opravdana sumnja u njihovu
objektivnost.
5.6 Za slučaj da je kupac pravovremeno i opravdano izvršio
reklamaciju na robu ili uslugu prodavcu,
kupac zadržava pravo zahtijevati zamjensku isporuku reklamirane robe,
odnosno novu servisnu intervenciju u
cilju otklanjanja nedostatka.
Ako nije moguće
provesti zamjensku isporuku, po izvršenoj pravovremenoj i opravdanoj
reklamaciji kupca, isti ima pravo zahtijevati raskid ugovora ili vratiti robu.
Iznimno, kupac može zahtijevati
zamjensku količinu robe koja je isporučena u slučaju da nedvojbeno dokaže da je
isporučena/ugrađena roba isključivi uzročnik nastalih problema i da je jedini
način za ispravljanje štete zamjena navedenog dijela ili nova servisna usluga.
5.7 Prodavac neće snositi odgovornost za nastale štete na
prodatim proizvoda uslijed djelovanja
više sile, za štete nastale uslijed korištenja proizvoda u svrhe za koje
isti nisu namijenjeni, uslijed pada napona, strujnih udara ili nestručnog rukovanja.
Pojam "Više sile" u ovom
Pravilniku označava vanjske i vanredne okolnosti koje nisu postojale u trenutku
sklapanja posla, koje se nisu mogle predvidjeti, te su nastale bez htijenja i
uticaja prodavca, a njihovo nastajanje, tok i posljedice nisu mogli biti
spriječeni mjerama, sredstvima ili radnjama, koje su se, u predmetnom
međuodnosu okolnosti i nastaloj stvarnoj situaciji, mogli opravdano zahtijevati
i razumno očekivati od prodavca (prirodne nepogode, obustava rada, političke i
socijalne nemire isl.).
5.8 Otklanjanje kvarova i zastoja podrazumijeva da kupac u prvom
koraku, slijedeći instrukcije servisera
ili druge ovlaštene osobe prodavca, učini sve što je potrebno kako bi se
napravila defektaža i pronašao uzrok kvara ili zastoja. Kupac će u tu svrhu,
ako je potrebno, obezbijediti adekvatnu osobu koja ima odgovarajuća znanja
(električar, elektroničar, mehaničar i sl.) kako bi na osnovu dobijenih
instrukcija od prodavčevog servisera mogla obaviti potrebne radnje u cilju
lokalizacije i rješavanja problema. Dolazak prodavčevog servisera će uslijediti
ukoliko problem ne bude moguće otkloniti na prethodno pomenuti način. Prodavac
ne snosi odgovornost za pretrpljenu štetu ili propuštenu dobit nastalu
kvarovima, zastojima ili neispravnim radom mašine.
5.9 Ukoliko
prodavac ne osporava nedostatak, dužan je bez odgađanja zadovoljiti zahtjev kupca.
Ako Društvo osporava nedostatak,
dužno je kupcu odgovoriti u pisanoj formi u roku od osam dana od prijema
zahtjeva.
Ako Društvo osporava nedostatak, a
kupac ne odustaje od svog zahtjeva, stručno mišljenje o
opravdanosti zahtjeva daje ovlašteni sudski vještak ili nadležni
institut u Bosni i Hercegovini.
Ako se vještačenjem dokaže nedostatak na
proizvodu ili usluzi, troškove vještačenja namiruje prodavac i obrnuto.
5.10 Do predaje robe kupcu rizik slučajne propasti ili oštećenja
stvari snosi prodavac, a sa predajom robe rizik prelazi na kupca
5.11 Opis
proizvoda u katalozima, lecima i drugim
javnim izjavama, ne opisuju kvalitetu proizvoda.
Slike, dimenzije i težine u katalozima i ponudama su samo
približne i mogu odstupati od stvarnog izgleda proizvoda, u okviru uobičajenih
trgovačkih tolerancija ili dozvoljne prema odgovarajućim normama.
S tim u vezi, prodavac ne snosi nikakvu odgovornost odstupanja u boji,
dimenzijama i sl.
5.12 Povrat proizvoda naručenih po zahtijevu i mjerama kupca
(proizvodi po narudžbi) a koji nisu
predmet kvantitativne ili kvalitativne reklamacije, i koje prodavac
inače ne drži na skladštu,
nije moguće.
VI
PRAVO VLASNIŠTVA
6.1 Bez obzira na isporuku i prelaz rizika, roba
ostaje u vlasništvu prodavca sve do potpunog izmirenja obaveza po ugovoru ili
fakturi za predmetnu robu.
Kupcu se izričito zabranjuje prodaja ili ustupanja prava
trećim licima nad proizvodom koji se nalazi u vlasništvu prodavca, osim ako se
strane ne dogovore drugačije.
Kupac je obavezan do potpunog izmirenja obaveza
predmetnom robom rukovati pažljivo i držati ju u vizualnom i tehničkom smislu u
besprijekornom stanju
VII
ZAVRŠNE ODREDBE
7.1 Sva pitanja koja
nisu regulisana Pravilnikom o uslovima prodaje, reguliraju se ugovorm stranaka
i zakonom koji regulira predmetna pitanja.
U slučaju spora u vezi tumačenja,
primjene, pravdanja, trajanja, pravovaljanosti ili posljedica Pravilnika o
uslovima prodaje, ugovorne strane će nastojati spor riješiti sporazumnim
putem. U
suprotnom, nadležnost Suda se
određuje prema sjedištu prodavca.
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja.
Zaposlenici Kim Tec-Servis d.o.o dužni su osigurati da ovaj Pravilnik bude
dostupan svim kupcima.
Kim Tec-Servis doo
Borislav
Bošnjak
direktor