O nama

Web RMA

Mogućnost praćenja obrade proizvoda u servisu te detaljan uvid u njegov...

Upit za nabavku rezervnih dijelova

Pošaljite upit za rezervni dio.

Pregled naloga za krajnje korisnike

Ovaj vam obrazac omogućuje provjeru statusa vašeg uređaja zaprimljenog na u...

Pravilnik o uvjetima prodaje

KIM TEC-SERVIS d.o.o
Poslovni centar 96-2,Vitez                                                      
                              P R A V I L N I K o uslovima prodaje      
       
                                                                            Vitez , 15.07.2010.godine

      Na osnovu odredbi Zakona o unutrašnjoj trgovini (Sl. novine FBIH 40/10 od  14.07.2010.)  u  daljem tekstu: Zakon i ovlasti iz Statuta društva donosim
                              PRAVILNIK O USLOVIMA PRODAJE  

I. OPŠTE ODREDBE  
1.1  Ovim pravilnikom uređuju se uslovi prodaje prilikom obavljanja trgovine na veliko.
1.2  Odredbe ovog Pravilnika sastavni su dio svakog ugovora i ponuda sa kupcima ukoliko se izričito ne isključe.
1.3  Smatra se da kupac prihvata Pravilnik o uslovima prodaje u trenutku zaključivanja ugovora, odnosno zaključivanjem kupovine (potvrdom narudžbe). 1.4  Pravilnik o uslovima prodaje važi za sve naloge i isporuke, čak i za one koji nisu posebno dogovoreni   u pisanoj formi.
1.5    Uslovi poslovanja kupca nisu važeći čak ni ako se u korespondenciji ili u formularima kupca na njih upućuje, te naš izričit prigovor na iste nije neophodan. 1.6  Kim Tec-Servis d.o.o obavlja trgovinu slobodno pod jednakim uslovima na tržištu za sve kupce u skladu sa Zakonom, dobrim poslovnim običajima, principima lojalne konkurencije i trgovačkim pravilima, odnosno uzansama.
1.7  Cijena robe koja se stavlja u promet formira se i iskazuje u domaćoj valuti  u apoenima novčanica  koje su u opticaju u Bosni i Hercegovini.
1.8  Za prodatu robu obavezno se izdaje račun (fiskalni račun za sve kupce i porezna faktura u skladu sa Zakonom o porezu na dodanu vrijednost).
1.9  Zbog velikog asortimana proizvoda, prodavac nije obavezan obavijestiti kupca o promjeni cijena.
 
II SKLAPANJE POSLOVNOG ODNOSA  
2.1  Ponude prodavca nisu obavezujuće za prodavca u pogledu u njima utvrđene cijene, rokova i načina isporuke i uvijek ih je moguće opozvati prije nego što kupac istu prihvati.
2.2  Dostavljene tehničke informacije o proizvodima ili rješenja predložena od strane prodavca i uzorci su neobavezujućeg i informativnog karaktera
2.3  Po isteku roka naznačenog na ponudi, iste nisu obavezujuće za prodavca. 2.4  Poslovni odnos se smatra sklopljenim pismenom potvrdom ponude ili dostavljanjem narudžbe od strane kupca posredstvom faxa, emaila i sl.
2.5  Ukoliko se narudžba od strane kupca razlikuje u odnosu na ponudu datu od strane prodavca, važeća  je data ponuda.  

III. PRAVILA O USLOVIMA PRODAJE  
3.1  U slučaju da se kupcu odobrava naknadni rabat, čija je osnovica ukupan godišnji promet robe, sa kupcem sa sklapa poseban ugovor o prodaji za svaku poslovnu godinu.
3.2   Prije sklapanja ugovora o prodaji prodavac ostvaruje uvid ili preuzima  kopije  slijedećih  isprava kupca:     o   sudsko rješenja o upisu u sudski registar osnivanja/usklađivanja, o   rješenja Zavoda za statistiku o razvrstavanju poslovnog subjekta (matični broj), o   ugovor sa bankom i karton deponovanih potpisa.   Kupac je dužan nadalje dati podatke o:   o   firmi, sjedištu pravne osobe ili vlasniku trgovačke radnje, o   brojeve transakcijskih računa u poslovnim bankama, o   identifikacijski broj JIB/JMBG,   o   podatke       (ime, prezime osoba ovlaštenih za zastupanje-direktora, prokuriste ili punomoćnika), o   broj telefona, telefaxa pravne osobe, vlasnika trgovačke radnje, direktora, o   podatke o likvidnosti.  
3.3  Na osnovu prethodne saradnje, obavljenog prometa, dostavljenih garancija, poslovnog interesa i sl. prodavac sa kupcima ugovara slijedeće uslove prodaje robe:   -  rok odgode plaćanja, -  dostavljanje sredstava osiguranja plaćanja, -  visinu, vrstu i način odobravanja rabata  
3.4  Kupac kupuje robu po principu FCO Kim Tec-Servis d.o.o, ukoliko ugovorom o prodaji nije drugačije utvrđeno. Kupac sam otprema robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno. Za robu koja je spremna za preuzimanje, kupcu se dostavlja obavijest o spremnosti robe za otpremu sa naznačenim datumom od kada se naručena roba može preuzeti.
3.5  Kupac je dužan u trenutku preuzimanja pregledati robu. Preuzimanjem robe, kupac potvrđuje da je roba bez vidljivih materijalnih nedostataka.
3.6  Prodavac zadržava pravo da za svakog kupca odredi iznos odobrenog nepodmirenog zaduženja.   Kupac koji nije podmirio prethodni račun ili je premašio iznos odobrenog nepodmirenog zaduženja, ne može izvršiti novu kupovinu osim uz odobrenje direktora Društva.
3.7  Dan nastanka dužničko povjerilačkih odnosa jeste dan preuzimanja/isporuke  robe,  odnosno  datum na fakturi.
3.8  Kupac je dužan platiti robu u roku utvrđenom u računu.
3.9  Za avansno plaćanje prodavac po slobodnoj ocjeni odobrava stimulativni popust.
3.10  Prodavac može kupcu odobriti odgodu plaćanja u ovisnosti o visini iznosa računa.
3.11  Ako za pojedine proizvode društvo uz prodaju proizvoda nudi dostavu proizvoda u pogon, radni prostor ili neko drugo mjesto, obavezno je kupcu proizvod dostaviti u ispravnom stanju, u ugovorenom kvalitetu i količini i u dogovorenom roku, te mu tom prilikom uručiti sve pripadajuće dokumente.
3.12  Na omotu proizvoda koji ima propisani rok upotrebe, on treba biti jasno, vidljivo i čitko označen.
3.13  Na zahtjev kupca, prodavac je dužan upoznati ga sa svojstvima ponuđenog proizvoda. Na izabranom uzorku proizvoda prodavac je dužan kupcima na njihov zahtjev prikazati rad proizvoda i dokazati njegovu ispravnost. Ako to nije moguće, kupcima se daju detaljna uputstva i objašnjenja o proizvodu koji prodaje. Prilikom prodaje proizvoda kupcu se predaju prateći dokumenti, otpremnica i faktura.
3.14  Kod popravaka i radova na održavanju pružamo sve usluge koje ocijenimo nužnim i svrsishodnim,     a obračunavamo ih prema stvarnom utrošku na temelju satnica važećih u trenutku izvršenja usluge i službenim cijenama rezervnih dijelova. Ovo također vrijedi i u slučaju kad se nužnost i svrsishodnost određene usluge pokaže tek tokom izvršenja narudžbe, a da pri tome nije potrebno  slati  posebnu obavijest ili ponudu kupcu.  
 
IV USLOVI PLAĆANJA  
4.1   Uslovi i način plaćanja za svaku isporuku bit će definisani potpisanim ugovorom sa  konkretnim kupcem ili će ti uslovi biti iskazani na fakturi za ispručene proizvode/robu ili usluge. Prodavac ima pravo obračuna kamata po zakonskoj zateznoj kamatnoj stopi kod prekoračenja datuma plaćanja iz fakture u skladu sa zakonom.
4.2  Prodavac ima pravo od kupca zatražiti mjenice, garanciju banke ili druga odgovarajuća sredstva plaćanja radi osiguranja svojih potraživanja po ugovoru. Za slučaj neplaćanja od strane kupca, prodavac ima pravo prilikom realizacije uručenih osiguranja plaćanja, osim osnovnog duga, obračunati kamatu i sve ostale troškove naplate. 4.3  Za slučaj da nad kupcem bude otvoren stečaj, prodavac ima pravo raskinuti ugovor ili za buduće isporuke tražiti avansno plaćanje ili garanciju.
4.4  Prodavac ima  prava iz prethodnog  stava i  u slučaju da kupac otežano ispunjava svoje obaveze,  da se kod kupca pojave poteškoće u likvidnosti, da se protiv kupca podnese prijedlog za otvaranje stečaja ili ako postoji neki od stečajnih razloga ili ako je pokrenut postupak likvidacije.
4.5  U slučaju da kupac kasni sa ispunjenjem svojih obaveza prema prodavcu, prodavac ima pravo raskinuti ugovor bez ostavljanja naknadnog roka, te pored ostalih prava koja mu iz toga proizilaze ima pravo i na naknadu štete zbog raskida.
4.6  Prodavac je ovlašten u svako doba svoja potraživanja od kupca prenijeti na treća lica.
4.7  Kupac je u obavezi plaćanja i poštivanja roka plaćanja u skladu sa uvjetima utvrđenim u ugovoru, a primjedbe istoga na manjkavost ili kakvoću robe prodavca ne utiču na način i rok plaćanja. Obračun protupotraživanja od strane kupca na potraživanja prodavca i to bilo koje vrste je isključen, osim ako prodavac pristane na takvo pokriće potraživanja ili je isto zakonski opravdano.  

V ODGOVORNOST I REKLAMACIJE  
5.1  Prodavac odgovara kupcu za nedostatke, manjkavosti ili pogrešne isporuke u skladu sa zakonom, ukoliko nije drugačije ugovoreno ili utvrđeno ovim Pravilnikom. Odgovornost se odnosi na kvalitet robe do trenutka prelaska odgovornosti s prodavca na kupca.
5.2   Prodavac se obavezuje kupcu pružiti svu potrebnu tehničku podršku  te  mu na zahtijev dostaviti  upute za upotrebu proizvoda. Svako manipuliranje proizvodom od strane kupca koje se ne  navodi  u  datim uputama ili se kosi s navedenim postupcima i važećim tehničkim pravilima, oslobađa prodavca od eventualne nastale štete.
5.3  U slučaju vidljivih i skrivenih nedostataka, kupac je dužan obavijestiti prodavca bez odgađanja. Obavijest o nedostatku stvari (kvaliteti robe, pogrešnoj količini ili isporuci proizvoda koji nije naručen/ugovoren i dr.) kupac treba pravovremeno dostaviti prodavcu u pisanom obliku  te  detaljno opisati nedostatak, a najkasnije u roku od 7 dana  od  datuma preuzimanja, navodeći dokumente po  kojima je zaprimio spornu robu/proizvod. Kupac je obavezan obavijestiti Kim Tec-Servis d.o.o o primjedbama na izvršenu uslugu pismenim putem u roku najdalje od 7 dana od datuma izvršene usluge. Kao datum izvršene usluge, mjerodavan je datum na servisnom izvještaju potpisanog od strane kupca ili njegovih zaposlenika.
5.4  Kod isporuke robe od strane prodavca, kao mjerodavna količina smatra se ona koja je navedena na službenom dokumentu prilikom istovara u prostorijama kupca potpisana od strane osoba koje su izvršile preuzimanje robe.
5.5  Za slučaj reklamacije od strane kupca u odnosu na isporučeno robu i/ili usluge prodavca, ista mora sadržavati jasne podatke o isporučenoj robi i uslugama (vrsta robe, broj otpremnice, broj narudžbenice, podatke o serviseru, broj servisnog izvještaja i sl.) U slučaju reklamacije od strane kupca prema prodavcu, isti je dužan odmah prijaviti prodavcu i spriječiti bilo kakvu ugradnju ili upotrebu robe prodavca iz reklamirane isporuke. Kupac je obavezan prodavcu dati na uvid sve informacije o okolnostima i načinu upotrebe reklamirane robe. Ukoliko kupac provodi bilo kakva ispitivanja ili načine za potvrđivanje reklamacije, to čini isključivo na vlastiti trošak, čak i u slučaju opravdane reklamacije. Prodavac zadržava pravo nepriznavanja rezultata ispitivanja ukoliko postoji opravdana sumnja u njihovu objektivnost.  
5.6  Za slučaj da je kupac pravovremeno i opravdano izvršio reklamaciju na robu ili uslugu prodavcu,  kupac zadržava pravo zahtijevati zamjensku isporuku reklamirane robe, odnosno novu servisnu  intervenciju u cilju otklanjanja nedostatka. Ako nije moguće provesti zamjensku isporuku, po izvršenoj pravovremenoj i  opravdanoj  reklamaciji kupca, isti ima pravo zahtijevati raskid ugovora ili vratiti robu. Iznimno, kupac može zahtijevati zamjensku količinu robe koja je isporučena u slučaju da nedvojbeno dokaže da je isporučena/ugrađena roba isključivi uzročnik nastalih problema i da je jedini način za ispravljanje štete zamjena navedenog dijela ili nova servisna usluga. 5.7  Prodavac neće snositi odgovornost za nastale štete na prodatim  proizvoda uslijed  djelovanja  više sile, za štete nastale uslijed korištenja proizvoda u svrhe za koje isti nisu namijenjeni,  uslijed pada  napona, strujnih udara ili nestručnog rukovanja. Pojam "Više sile" u ovom Pravilniku označava vanjske i vanredne okolnosti koje nisu postojale u trenutku sklapanja posla, koje se nisu mogle predvidjeti, te su nastale bez htijenja i uticaja prodavca, a njihovo nastajanje, tok i posljedice nisu mogli biti spriječeni mjerama, sredstvima ili radnjama, koje su se, u predmetnom međuodnosu okolnosti i nastaloj stvarnoj situaciji, mogli opravdano zahtijevati i razumno očekivati od prodavca (prirodne nepogode, obustava rada, političke i socijalne nemire isl.).
5.8  Otklanjanje kvarova i zastoja podrazumijeva da kupac u prvom koraku, slijedeći instrukcije servisera  ili druge ovlaštene osobe prodavca, učini sve što je potrebno kako bi se napravila defektaža i pronašao uzrok kvara ili zastoja. Kupac će u tu svrhu, ako je potrebno, obezbijediti adekvatnu osobu koja ima odgovarajuća znanja (električar, elektroničar, mehaničar i sl.) kako bi na osnovu dobijenih instrukcija od prodavčevog servisera mogla obaviti potrebne radnje u cilju lokalizacije i rješavanja problema. Dolazak prodavčevog servisera će uslijediti ukoliko problem ne bude moguće otkloniti na prethodno pomenuti način. Prodavac ne snosi odgovornost za pretrpljenu štetu ili propuštenu dobit nastalu kvarovima, zastojima ili neispravnim radom mašine.
5.9  Ukoliko prodavac ne osporava nedostatak, dužan je bez odgađanja zadovoljiti zahtjev kupca. Ako Društvo osporava nedostatak, dužno je kupcu odgovoriti u pisanoj formi u roku od osam dana od prijema zahtjeva. Ako Društvo osporava nedostatak, a kupac ne odustaje od svog zahtjeva, stručno mišljenje  o  opravdanosti zahtjeva daje ovlašteni sudski vještak ili nadležni institut u Bosni i Hercegovini. Ako se vještačenjem dokaže nedostatak na proizvodu ili usluzi, troškove vještačenja namiruje prodavac i obrnuto.
5.10  Do predaje robe kupcu rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari  snosi  prodavac, a sa predajom  robe rizik prelazi na kupca
5.11  Opis proizvoda u katalozima, lecima i drugim javnim izjavama, ne opisuju kvalitetu proizvoda. Slike, dimenzije i težine u katalozima i ponudama su samo približne i mogu odstupati od stvarnog izgleda proizvoda, u okviru uobičajenih trgovačkih tolerancija ili dozvoljne prema odgovarajućim normama. S tim u vezi, prodavac ne snosi nikakvu odgovornost odstupanja u boji, dimenzijama i sl. 5.12   Povrat proizvoda naručenih po zahtijevu i mjerama kupca (proizvodi po narudžbi) a koji  nisu predmet kvantitativne ili kvalitativne reklamacije, i koje prodavac inače ne drži na skladštu, nije moguće. 
 
VI  PRAVO VLASNIŠTVA  
6.1 Bez obzira na isporuku i prelaz rizika, roba ostaje u vlasništvu prodavca sve do potpunog izmirenja obaveza po ugovoru ili fakturi za predmetnu robu. Kupcu se izričito zabranjuje prodaja ili ustupanja prava trećim licima nad proizvodom koji se nalazi u vlasništvu prodavca, osim ako se strane ne dogovore drugačije. Kupac je obavezan do potpunog izmirenja obaveza predmetnom robom rukovati pažljivo i držati ju u vizualnom i tehničkom smislu u besprijekornom stanju 

VII  ZAVRŠNE ODREDBE  
7.1 Sva pitanja koja nisu regulisana Pravilnikom o uslovima prodaje, reguliraju se ugovorm stranaka i zakonom koji regulira predmetna pitanja. U slučaju spora u vezi tumačenja, primjene, pravdanja, trajanja, pravovaljanosti ili posljedica Pravilnika o uslovima prodaje, ugovorne strane će nastojati spor riješiti sporazumnim putem.  U  suprotnom,  nadležnost Suda se određuje prema sjedištu prodavca.   Ovaj pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja.   Zaposlenici Kim Tec-Servis d.o.o  dužni su osigurati da ovaj Pravilnik bude dostupan svim kupcima.      
Kim Tec-Servis doo
Borislav Bošnjak direktor